
Novi Audi A6 Avant: Kombinacija poslovne klase i sportske elite
- Auto moto novostiNASLOVNA
- 8. ožujka 2025.
Audi je predstavi novi A6 Avant. Što o samom modelu kažu iz Audija.
Novi Audi A6 Avant postavlja standarde dizajna i sinonim je za kvalitetu i komfor u vozilima premium klase kao nijedno drugo vozilo. Oduševljava dobro promišljenim konceptom karoserije i mnoštvom varijabilnosti te nudi obilje prostora za svakodnevnu upotrebu i za zahtjevne aktivnosti u slobodno vrijeme. Bilo na dugim putovanjima ili u gradskoj gužvi, prilagodljivi zračni ovjes i upravljanje svim kotačima osiguravaju mirnu vožnju i sportsko upravljanje u istoj mjeri. Modeli Audi A6 Avant* temelje se na platformi Premium Platform Combustion (PPC), a pokreću ih moderni benzinski i dizelski motori koji su još učinkovitiji i dinamičniji zahvaljujući blagoj hibridnoj tehnologiji MHEV plus.Dodatne istaknute značajke uključuju intuitivno upravljanje i koncepte infotainmenta, novu digitalnu tehnologiju osvjetljenja i inteligentne sustave potpore za vozača, navode na službenoj stanici audi.hr
Zahvaljujući dugom međuosovinskom razmaku, velikim kotačima i skulpturiranoj karoseriji novi Audi A6 Avant savršenih je proporcija. Kombinacija čistih površina i dinamičnih linija daje mu izraz elegancije i sportskog duha. Tome pridonose i kombinacija širokog traga i snažnih ramena s produženim poklopcem motora. Pojednostavljen jezik dizajna modela prenosi funkcionalan i bezvremenski karakter. Prednji dio vozila karakterizira nisko postavljen Singleframe koji se proteže do donjeg ruba prednje maske. Zajedno s tankim glavnim svjetlima i reljefnim Audi prstenovima, modelu A6 Avant daje upečatljiv, fokusiran i prepoznatljiv izraz. Trodimenzionalno modelirane zračne zavjese ispod glavnih svjetala daju braniku snažan i sportski izgled.
Tri linije koje se protežu cijelim bočnim dijelom daju mu dinamičan karakter, a dvije od njih oblikuju naglašene mišićave dijelove koji predstavljaju quattro pogon na sve kotače. Quattro krugovi moćno strše iz područja ramena na prednjim i stražnjim kotačima i podsjećaju na Audi Ur-quattro i ključni su element DNK dizajna marke Audi. „Učiniti tehnologiju vidljivom“ središnje je načelo dizajna marke. Treća linija proteže se preko praga, vizualno povezujući prednji i stražnji dio vozila i odaje dojam kretanja modela A6 čak i kada miruje. Naglašena, napeta linija krova prelijeva se u upečatljiv krovni spojler koji se proteže preko sportskog, blago nagnutog stražnjeg stakla. Strmo postavljeni D stupovi, koji čvrsto sjede na stražnjim quattro krugovima, naglašavaju sportski izgled modela A6 Avant ako ga gledamo sa strane.
Kao i prednji dio, skulpturirani stražnji dio s istaknutim Audi prstenovima također odiše prestižom. Dva elegantna stražnja svjetla svojom preciznom grafikom i kontinuiranom svjetlosnom trakom naglašavaju širinu vozila. Novom Audiju A6 daju osjećaj prisutnosti, kao i okomito kočiono svjetlo bočno na stražnjem dijelu vozila. Veliki difuzor s dojmljivom ukrasnom trakom zaokružuje stražnji dio i integrira ispušne cijevi s njihovim dojmljivo dizajniranim pravokutnim oblogama.
U trenutku lansiranja novi će A6 Avant* biti dostupan s tri različita motora – dva benzinska i jedan dizelski. Dvije od ove tri jedinice snage opremljene su blagom hibridnom tehnologijom (MHEV plus) i stoga su djelomično elektrificirane.
Sustav MHEV plus podržava vozilo s motorom na unutarnje izgaranje, povećava performanse i kvalitetu vožnje tesmanjuje emisije CO₂. Sastoji se od tri glavne komponente: 48 V baterije, starter alternatora s remenom i novog pogonskog generatora s integriranom kontrolnom elektronikom. Litij-ionska baterija izrađena od litij-željezo-fosfata ima kapacitet pohrane od 1,7 kWh. Primarna zadaća starter alternatora s remenom je pokretanje motora i opskrba baterije električnom energijom. Pogonski generator omogućuje djelomično električnu vožnju, daje dodatni okretni moment i vraća energiju natrag u bateriju tijekom usporavanja.
Djelomično električna vožnja: tehnologija MHEV plus koristi prednosti električnog pogona pri parkiranju i manevriranju. Komponente električne vožnje također se mogu koristiti pri sporoj vožnji u gradu, u usporenom prometu ili izvan područja grada kada se vozite u sljedeće mjesto. U tim situacijama, A6 Avant radi isključivo na pogonskom generatoru i stoga je posebno učinkovit.
Poticaj do 18 kW: tehnologija MHEV plus podržava vozilo s motorom na izgaranje, primjerice pri kretanju u prometu u koloni ili pri pretjecanju. Pogonski generator u tu svrhu daje dodatni okretni moment do 230 Nm i izlaznu snagu do 18 kW (24 KS).
Rekuperacija do 25 kW: prilikom usporavanja, pogonski generator vraća do 25 kW energije natrag u bateriju (rekuperacija). Integrirani sustav upravljanja kočnicama s mogućnošću pretapanja kočione sile osigurava kočenje uz najbolju moguću rekuperaciju, obično bez upotrebe disk kočnica.
Sustav od 48 V također omogućuje korištenje električnog kompresora klima-uređaja. To nudi veliku prednost da čak i kada je motor ugašen, na primjer tijekom kotrljanja ili na crvenom svjetlu, klima-uređaj nastavlja raditi punom snagom i održava ugodnu temperaturu u unutrašnjosti. Audi A6 Avant TDI 150 kW te A6 Avant TFSI 270 kW opremljeni su sustavom MHEV plus.
2.0 TFSI 4-cilindrični 150 kW: osnovna verzija s 2-litrenim benzinskim motorom s turbopunjačem, ima start-stop sustav u serijskoj opremi za smanjenje potrošnje goriva i dostupan je samo s pogonom na prednje kotače. Isporučuje 150 kW (204 KS) i generira maksimalni okretni moment od 340 Nm. Brojne preinake podigle su učinkovitost novodizajniranog motora na novu razinu. 2.0 TFSI koristi modificirani Millerov ciklus izgaranja, što je osobito korisno pri djelomičnom opterećenju. U Millerovu ciklusu, usisni ventili se rano zatvaraju, što povećava učinkovitost motora. 2.0 TFSI također ima turbopunjač s varijabilnom geometrijom turbina (VTG). Ovo poboljšava odziv i učinkovitost motora s izravnim ubrizgavanjem. VTG omogućuje mirnije i agilnije povećanje okretnog momenta pri malim brzinama. 2.0 TFSI je uvijek kombiniran sa sedam-stupanjskim mjenjačem s dvije spojke S tronic koji brzo i glatko mijenja stupnjeve prijenosa.
2.0 TDI 4-cilindrični 150 kW: 2.0 TDI isporučuje 150 kW (204 KS) i okretni moment od 400 Nm. Radi povećanja učinkovitosti ikomfora, motor je djelomično elektrificiran tehnologijom MHEV plus i opremljen električnim sustavom od 48 V. Djelomično električnavožnja i visoka stupanj obnove energije smanjuju CO₂ emisije. 48 V starter alternatora s remenom također povećava udobnost TDI motoranjegovima tihim pokretanjem. Vozilo brže reagira prilikom kretanja i osjetno je agilnije. 2.0 TDI dostupan je s mjenjačem s dvostrukom spojkom kao pogon na prednje kotače ili kao quattro ultra pogon na sve kotače.
3.0 TFSI 6-cilindrični 270 kW: treća opcija, 3-litreni V6 motor s turbopunjačem, isporučuje 270 kW (367 KS) igenerira maksimalni okretni moment od 550 Nm. Riječ je o logičnom daljnjem razvoju motora koji je userijskoj proizvodnji od 2015. godine i nedavno je doživio niz modifikacija: novodizajnirani turbopunjači s varijabilnom geometrijom turbina (VTG), indirektno hlađenje zraka za punjenje, optimizacije u izmjenipunjenja, korištenje Millerova ciklusa i promjene u sustavu ubrizgavanja. Motor stvara veliki okretni momentčak i pri malim brzinama. U kombinaciji sa sustavom MHEV plus, dinamika vožnje i komfor osjetno su poboljšani, a emisija CO₂ smanjena. V6 TFSI uvijek se kombinira s quattro ultra pogonom na sve kotače.
Prve isporuke za novi A6 kreću u svibnju uz početnu cijenu od čak 58.000 eura. Birate li V6, start je na 72.000 eura. Električna opcija pak ima start na 62.800 eura, odnosno 64.450 eura za Avant, u Njemačkoj, naravno.

Foto: Audi

