Nova Dacia Spring sad uz više snage. Najpovoljniji europski “električar” broji 100 KS

Nova Dacia Spring sad uz više snage. Najpovoljniji europski “električar” broji 100 KS

Dacia Sprig, model koji je dokazao da električni automobili mogu biti cjenovno pristupačni, dobio je značajnu nadogradnju pogona. Originalne verzije bile su poznate po iznimno skromnim performansama, no Dacia je sada zamijenila stare motore s dvije nove, osjetno snažnije verzije koje bi trebale zadržati privlačnu cijenu, piše Index Auto

Dosadašnja ponuda uključivala je motore s oznakama 45 i 65, koje su predstavljale snagu u konjskim snagama – točnije, samo 44 KS (33 kW) i 64 KS (48 kW). Performanse su bile daleko od impresivnih; slabijem modelu trebalo je čak 19,1 sekundu do 100 km/h, dok je snažnijem za isti zadatak trebalo 13,7 sekundi – brojke koje nismo vidjeli kod novih automobila desetljećima.

Značajno bolje performanse

Novi modeli nose oznake Spring 70 i Spring 100. Iako Dacia nije objavila službeno vrijeme ubrzanja do 100 km/h za model sa 69 KS, podaci o međuubrzanjima otkrivaju ogroman napredak. Dok je starim modelima za ubrzanje od 80 do 120 km/h trebalo 26,2 odnosno 14 sekundi, novi Spring 70 to obavlja za 10,3 sekunde. Najsnažnija izvedba sa 100 KS taj zadatak izvršava za samo 6,9 sekundi, a do 100 km/h stiže za 9,6 sekundi. Iako to nisu performanse sportskog kompakta, u usporedbi s prethodnikom razlika je drastična.

Poboljšanja ispod lima

Kako bi se nosio s novom snagom, Spring je po prvi put dobio stabilizatorsku šipku. Uz nju, novost je i litij-željezo-fosfatna (LFP) baterija kapaciteta 24,3 kWh. Doseg s jednim punjenjem ostaje nepromijenjen i iznosi 225 km, no snaga punjenja je povećana. Prethodni ugrađeni punjač od 30 kW zamijenjen je onim od 40 kW.

Iako se 40 kW čini malo u usporedbi s modernim električnim vozilima, za malu bateriju Springa to je sasvim dovoljno. Punjenje od 20 do 80 posto na DC punjaču traje prihvatljivih 29 minuta, dok se na kućnom 7kW punjaču baterija od 20 do 100 posto napuni za 3 sata i 20 minuta.

Cijena ostaje ključna

Dacia još nije objavila cijene za osvježene modele, no očekuje se da neće značajno odstupati od dosadašnjih iznosa. 

Foto: Dacia

Povezane vijesti

Gotovo je s državnom regulacijom cijena goriva

Gotovo je s državnom regulacijom cijena goriva

Vlada je donijela odluku da se Uredba o utvrđivanju najviših maloprodajnih cijena naftnih derivate više neće donositi, tako da se završava razdoblje regulacije cijena goriva svaka dva tjedna, priopćilo je…
Dacia Bigster bit će veliki prodajni hit. Doznajte zašto

Dacia Bigster bit će veliki prodajni hit. Doznajte zašto

Objavljene su cijene obiteljskog SUV-a Dacije Bigster (dužina 457 cm i prtljažnik obujma 667 litara) na austrijskom tržištu i brojke su nevjerojatne. Dakle, ovaj obiteljski SUV počinje od 23.990 eura,…
Pet stvari koje bi se isplatilo kupiti prije mogućeg uvođenja carina i znatnog skoka cijena

Pet stvari koje bi se isplatilo kupiti prije mogućeg uvođenja carina i znatnog skoka cijena

Iako o planovima predsjednika Donalda Trumpa za carine postoji mnogo nepoznanica, barem jedna stvar je prilično sigurna: carine će rasti. Ako je povijest ikakav pokazatelj, to znači da će vjerojatno…