Bankari poslali važno upozorenje

Bankari poslali važno upozorenje

Posljednjih nekoliko dana aktivne su phishing kampanje koje ciljaju klijente hrvatskih banaka radi ostvarivanja financijske koristi i krađe podataka. Pokušaji prijevara najčešće se odvijaju putem lažne elektroničke pošte, SMS poruka i lažnih internetskih stranica, a sve je popraćeno zlonamjernim, sofisticiranim i vjerodostojnim korištenjem vizualnog identiteta banaka, upozorili su iz Hrvatske udruge banaka.

Cilj kriminalaca je preuzimanje tajnih podataka klijenata banke poput korisničkog imena i zaporke, broja tokena i njegove jednokratne zaporke za prijavu na digitalne usluge banke, odnosno preuzimanje tajnih podataka kartica CVC/CVV broja (koji se nalazi na poleđini kartice i predstavlja sigurnosni kod kartice) kako bi ostvarili neovlašteni pristup bankarskim aplikacijama potencijalne žrtve te pribavili protupravnu imovinsku korist, navode iz HUB-a.

U navedenim lažnim porukama najčešće se navodi da je zbog neobičnih aktivnosti na platnoj kartici ili bankovnom računu, bankovna kartica ili račun blokiran, odnosno da je zbog sigurnosnih razloga potrebna izmjena zaporke. U takvim porukama se najčešće nudi i poveznica za provedbu navedenih radnji koji umjesto na službene servise banaka vodi na zlonamjerne prijevarne servise koji vrlo često izgledaju uvjerljivo, ali se na takvim stranicama od potencijalnih žrtava prijevare traži upisivanje osjetljivih podataka.

U cilju zaštite od prijevare važno je znati da banke od svojih klijenata putem elektroničke pošte i SMS poruka nikada neće tražiti:

  • PIN bilo koje kartice ili autentifikacijskog uređaja (npr. token),
  • CVV/CVC kreditne kartice;
  • unos aktivacijskih kodova za mobilno bankarstvo na internetske stranice;
  • presliku osobnih dokumenata;
  • instalaciju nekog alata poslanog putem e-mail poruke ili SMS-a;
  • datum, vrijeme i iznos transakcije ili pristupni kod za prijavu na internetsko bankarstvo.

Više informacija pronađite u objavi za medije koja se nalazi u prilogu i na internetskoj stranici HUB-a.

Povezane vijesti

KAKVA PREVARA Umjesto da joj pomogne, s računa joj skinula 5000 eura

KAKVA PREVARA Umjesto da joj pomogne, s računa joj skinula 5000 eura

Policijski službenici Policijske postaje Varaždin zaprimili su prijavu 40-godišnjakinje da je oštećena računalnom prijevarom. Ona je, prema prijavi, 27. rujna zaprimila poziv od nepoznate ženske osobe koja joj je rekla…
Hrvatska pošta poslala upozorenje: Širi se nova prevara

Hrvatska pošta poslala upozorenje: Širi se nova prevara

Hrvatska pošta više puta je upozoravala građane na prevare putem SMS-ova, a prevaranti sada imaju novu taktiku – traže kućni broj. Putem SMS-a širi se lažna obavijest o nemogućnosti dostave…
Banka upozorila na novu prevaru, pogledajte čega su se prevaranti sada dosjetili

Banka upozorila na novu prevaru, pogledajte čega su se prevaranti sada dosjetili

Starling banka bazirana u Velikoj Britaniji, upozorila je da su prevaranti sposobni replicirati glas osobe. Sve što im je potrebno je audio zapis u trajanju od – tri sekunde. Takva…